Showing posts with label LENSA PURPLE. Show all posts
Showing posts with label LENSA PURPLE. Show all posts

Wednesday, November 3, 2010

Update

Still preparing for the worst.. Mula mengecas *btol ke perkataan ni?* segala gadget yang menggunakan bateri seperti torchlight, handphone, camera, mp3. Membasuh segala pakaian sebab takut nanti bekalan elektrik ditutup bila air masuk. Mengangkat segala buku-buku dan nota-nota lapuk ke tempat lebih tinggi walaupun tak pasti tempat tu cukup tinggi untuk diselamatkan daripada terkena air. Memasak dan makan selagi ada peluang untuk berbuat demikian (penting ni untuk energy nak mengangkat barang-barang yang belum diselamatkan). Aku harap, kalau air masuk pun cikitttttt jeeeeee please please pleaseeeeeeee~  okay, ni pics yang aku sempat snap starting Monday waktu balik kerja dan semalam. Today punya mungkin aku akan snap nanti kalo sempat. And if bekalan elektrilkditutup, maybe tak boleh nak online dah.. huhu..










Monday, August 30, 2010

Nothing Much...

Bismillahirrahmaanirrahiim...

Nothing much to say this time. Just enjoy the scene. Sorry the quality of the pictures became poor after being scanned. Trust me the original one is sooooo much better!

Yeah, this is the first photo taken with NFM...











The only thing I've got on my convocation day. Pathetic right?

Presenting my first model! Hahaha

Well, who else do you expect other than this 'gedik' girl? ahaha~

Almost sunset...

Friday, June 18, 2010

Love and Passion


Mak dengan baju dan tudung baru

Ayah drive ke Padang Besar

Budak jongang yang dah besar. Benci tapi sayang. Tengah cover gigi jongang. hahah

Ayah dan budak jongang.

Kami dan highway.

Wonderful.

Nice.

(^^,)

Langit yang cantik

Calming.

Budak takde gigi dan pandai cakap

Thursday, March 11, 2010

Bukti Kukuh


Bismillahirrahmaanirrahiim...

Ingat entry beberapa hari lepas pasal resipi donat montel? Sila refer sini untuk resipi dan gambar. Dimaklumkan bahawa gambar tersebut adalah gambar first time aku buat donat. Memang tak nampak kemontelan cik donat di situ. Hari ni aku ada snap gambar terkini hasil donat yang aku buat. Memang montel. Tapi taktau la korang tengok kot-kot tak cukup montel. Kalau tak puas hati lagi boleh service kereta atau beli tiket bas datang Perlis untuk tengok dengan mata sendiri. Okay.

Mempersembahkan cik donat montel...













































































Tadaaa!!!!

p/s: pinggan tersebut saiz standard pinggan nasi kat tempat kenduri. bukan pinggan mini okay!

Monday, December 21, 2009

Nostalgic Pics

Before I forgot, just wanna share some nostalgic pics.. no editing okay.. taken straight away from scanner~



Yang pakai kain pelekat, berbaju melayu & songkok adalah arwah atok aku: ayah kepada Cik Fatimah


En. Razali Osman & Cik Fatimah Abdullah : Ayah & Mak aku (not my biological parents)


Hensem kan En. Razali?Skang da kurang hensem coz gigi banyak yang dah takde.Amaran keras!Hati2 bawak moto kalo tanak jadi cam beliau.Penah eksiden sampai patah gigi depan.

 
Ilek jeee besanding takde pelamin pon...Sudaaah!!!Ade ura2 aku tak boleh pasang pelamin time kawen nanti~

 
Di zaman dulu kala pada awal 80-an.. 'Macam Pelarian Vietnam' is what written behind the original photo..haha~takto sape tulis


Aiyoo..Rambut senget plak..idong da cam Aizat AF tuh.Kulit pon ala2 Aizat gak~

 
Umo 5 tahun.Tumpang femes dak2 yang 'grad' tadika..Pehal ntah mulut aku ternganga plak~bangga kowt?


Skali lagi menumpang tuah dak2 6 tahun amik skrol graduation..haha~


Nanyi nasyid kene pakai tudung..Tu pon pinjam akak sedare aku punye..haha..


My real graduation day.Aku je yang penah grad tadika 2 kali time tuh.Bangga weyyy~


Kat skolah rendah.Che'gu tadika soh kitorang pi mintak tolong kerani skolah pasangkan filem camera.So kitorang jadi model nak test filem.haha~


Dak2 tadika sekapal denganku.Note that umo kitorang ade yang tak same. Ni jamuan perpisahan kitorang nak nek derjah 1..


Dak laki pon takleh challenge ketinggian aku time derjah 1!hebat tak?


Okay.. that's all for this time.. coming more soon.. nite~nak tido dah

Monday, December 14, 2009

Warna - Warna Alam

Bismillahirrahmaanirrahiim...

Bosannye taktau nak digambarkan! So jom layan pic hijau yang dapat sejukkan mata okeh?





























Lokasi : Sekitar Kampung Long Boh, Perlis
Camera : Cikai2 je
Photographer : Purple