Thursday, May 10, 2012

Sabar.. sabar..

Ikutkan hati memang banyak post yang boleh publish walaupun bukan setiap hari. Sebab bila ikut hati, setiap kali marah rasa nak menyeranah saja di sini. Aku tak tahu tentang orang lain, tapi aku memang begitu. Tetapi sekarang rasanya sudah ada cara untuk mengelakkan sumpah seranah caci maki dan perkataan kasar dari tersebar - meluahkan ke dalam perisian notepad.

Bila dah sejuk pasti terlupa segala rasa marah tu. Rasanya lebih selamat begitu. Siapa yang sanggup membaca bebelan aku yang tak sudah tu kan? Penghujungnya termalu sendiri dan delete post. I need to change! Kena banyak bersabar. Itulah sebab aku gambarkan diri aku sebagai  "a grumpy person who keeps trying to lowered her temper and become a better person."

Dan sampai sekarang masih belajar mengingatkan diri supaya bersabar, walaupun agak obvious bila aku tak puas hati, muka memang totally changed sampai orang sekeliling pun dah tau aku tengah bad mood. Bila dah jadi macam tu, jatuhlah reputasi kat ofis kan. Hmmm.. Jadi, kita haruslah meningkatkan kesabaran ke tahap optimum dan cuba memaniskan muka walaupun sedang marah. Ada sesiapa tahu teknik memaniskan muka bila marah tak? I need some advice please!

No comments:

Post a Comment